reklama

Myšlienka hodná upálenia

K.J. A.H.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Keby som chytil zlatú rybku, asi by som chcel stroj času –

neurobil som kopu vecí.


Raz som sedel so spolužiačkou na schodoch do jedálne

a len tak sme debatili,

a keď ma chytila za zápästie,

na ktorom som mal napísané,

že v atóme uhlíka

obieha šesť elektrónov okolo šiestich protónov a šiestich neutrónov

- dotkla sa ma poprsím.

Preto snáď,

som doslova cítil

ako v nej vyšíva čierne pokušenie

a hrajú v nej všetci čerti,

už len keď vidí nejakú vetu z organickej chémie.

Teda zhruba to,

čo mi pošepky hovorila.


Možno by som sa jej chcel spýtať,

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

či tu je niekde aspoň jedno slovo, ktoré ostane vzrušujúce

a vo vnútri nervózne (tak ako to mám rád),

ale popritom dokonale uvážené - tak

aby sa v ňom aj po rokoch zrkadlila holá pravda.


Ale keby som si mohol fakt vybrať,

chcel by som sa na chvíľu premeniť na priesvitného ráčika

z veľkej svetielkujúcej rodiny – rýchlo by som priplával

k nejakej peknej pipke

a povedal by som trebárs :

prepáčte krásna slečna – nepôjdete tancovať? –

máte nádherné inšpirujúce vnútro –

 a ona byzmizla

 a vo svojej tajuplnej mechanike

  by sa z ničoho nič

objavila pri mne preoblečená.

Peter Krutek

Peter Krutek

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

hrnčiar, ktorý miluje špirály Zoznam autorových rubrík:  PiesneBásne

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu